Roman Krokus Kriz - Oficiální stránky
aktuálně biografie discografie, mp3 foto video média gear kontakt odkazy shop

média:

Recenze - Spark č.11 (2004)
    - CD Wolfram - "No Redemption"

Velmi schopný, zajímavý, netradičně pojatý thrash metal s variabilním vokálem a dynamickým zvukem, který vás zatraceně nakopne - to jsou první dojmy z poslechu nové fošny této domácí formace. O WOLFRAM jsem už nejednou slyšel, ale do této doby jsem neměl tu čest s jediným jejich výtvorem. Neznám tedy starou tvorbu, ale ta současná mne rozhodně oslovuje. Album "No Redemption" zaujme již velice pěkným, sice jednoduše, leč nápaditě a hlavně vkusně provedeným, obalem. Druhé, co již praští přes slechy, je studený, hutný, krystalicky čistý zvuk s energickou aurou kontrolované brutality. Technická zdatnost hráčů je překvapující a snad nebudu příliš přehánět, když WOLFRAM po několika pozorných posleších označím za slabší, přesto velmi účinný odvar kanadských techno-thrasherů ANNIHILATOR (POZOR! Není to myšleno ve smyslu, že by snad kluci staré "Watersovce" jakkoli vykrádali - WOLFRAM jsou dokonale sví a cejch originality jim právem patří - jde o srovnání na poli technické zdatnosti a smyslu pro vysoce promyšlené skladby). Zvláštní kapitolou je samotný zpěv. Petr střídá všechny možné chraplavě melodické polohy, jen ne typicky thrashový agresivní štěkot. Mnohdy se jeho vokál nevázaně vznáší nad hutně zemitým podkladem v dimenzích téměř až indie či lehce grungeové nespoutanosti. Romanova sóla se rovněž vymykají thrashovým výpadovkám a spíše září oslnivou heavymetalovou aurou. Jedním z nejlepších momentů celé desky je sedmá skladba "King" s perfektně melodicky odsekávaným ústředním riffem a opět velice "free" Petrovým zpěvem. "Better Life" mě pro změnu dostala schizofrenickým nábojem, frenetickou nástrojovou technikou a "mimosvětskými" vokály. Evidentně nejsilnější a nejzvláštnější moment alba. Skutečně vynikající záležitost a (pro mne) jedno z největších překvapení domácí scény.

- Blackmoon -

Oficiální stránky Romana Krokuse Kříže: www.romankrokuskriz.cz

© Roman Krokus Kriz