Roman Krokus Kriz - Oficiální stránky
aktuálně biografie discografie, mp3 foto video média gear kontakt odkazy shop

média:

Recenze - Abyss metalový webzine (10.11.2004)
    - CD Wolfram - "No Redemption"

Jedním slovem paráda! Čtvrté album pražských power/thrashovců WOLFRAM je dílem nad míru podařeným. Od prvních úderů na bicí až po poslední kytarové vzdechy. Kromě toho, že jsou kluci vynikající muzikanti (o čemž vás přesvědčí pomocí nezbytných sólíček), se jim povedlo dát dohromady i neuvěřitelně silný materiál, který rozhodně nepostrádá patřičnou dravost (a jak je z názvů patrné, tak ani hravost :-). Ba právě naopak, WOLFRAM dělají čest svému jménu a celé album je doslova nabité energií. Album obsahuje celou řadu výtečných skladeb. Nejprve intro v podobě instrumentálky "Kama" a hned poté její logická následovnice, dravá "Sutra". Třetí "No Redemption" má ale přeci jen jednu chybu. Pokud před sebou nemáte její text, nemáte se tak nějak čeho chytit. Chybí jí totiž jakási refrénovitá pasáž, kterou byste si mohli zařvat společně s zpěvákem Petrem "Doldy" Dolénkem. Ale na tenhle nedostatek brzy zapomenete. Nejpozději při písní "Flight", jejímuž úvodu vévodí krásné basové sólo. Tato skladba patří vůbec k tomu nejlepšímu, co na celém albu najdete. Ale ani následující "Waiting" není rozhodně k zahození. Naopak se může s "Flight" směle měřit. Šestá "Flood" bohužel takhle vysoko nastavenou laťku nezdolá, ale ani o ní se nedá říct, že by to byl nějaký odpad. Ale teď už pozor, přichází král! Ne, že by vás čekal nejlepší kousek na desce, ale tahle píseň se tak prostě jmenuje. "King" má asi nejchytlavější, dalo by se snad říci i přímo stadiónový, refrén. Buďte si jisti, že slova I'm gonna clean your clock vám v hlavě ještě pěkných pár chvil zůstanou. Následuje dvojička životů. Nejprve instrumentální "Bitter Life" (jakési intro k následující skladbě) a hned po ní "Better Life". Nedá se říct, že by šlo o špatné skladby, ale také nemůžu tvrdit, že by se jednalo o klenot tohoto alba. O klenotu nemůže být řeč ani v následující "Give Me Meat", která si mne sice získala svým refrénem, ale na desce jsou i lepší skladby. No a čeká nás už jen závěrečná "Turn To The Shadows", kde WOLFRAM předvádějí, že ani zpomalení jim není úplně cizí. Ba právě naopak. Tato skladba se řadí spolu s "Flight" a "Waiting" k tomu nejlepšímu, co tohle album nabízí. A slovo závěrem? Jedna z nejlepších desek, které se mi v poslední době dostaly do ruky!

- Ghork -

Oficiální stránky Romana Krokuse Kříže: www.romankrokuskriz.cz

© Roman Krokus Kriz