Roman Krokus Kriz - Oficiální stránky
aktuálně biografie discografie, mp3 foto video média gear kontakt odkazy shop

média:

Recenze - Spark č.4 (1999)
    - CD Wolfram - "Misanthrope"

K poměrně méně známému (alespoň z mého hlediska) seskupení Wolfram se váže několik zajímavých informací. Předně kapela po svém vzniku v roce 1988 natočila několik originálních demosnímků, převážně s instrumentálními skladbami z nichž konkrétně "Závod s časem" kytaristy Františka Jordáka byl zařazen na album "Čeští mistři rockové kytary". Na přelomu roku 1994/95 natočil Wolfram ve studiu Propast projekt "Sál času", později vydaný vlastním nákladem. Na něm se pěvecky podílela i tehdy nastupující hvězda české rockové scény Pavla Kapitánová. A konečně, na úspěšném sampleru "Creations From A Morbid Society III" se kapela podílela dvěma skladbami, jež měly, mimo jiné, předznamenávat i novinkové album "Misanthrope". To ovšem vychází až v těchto dnech a teprve až teď představuje kapelu v celé její kráse. Tedy především v kráse thrashmetalové, jež je ovšem doplněna mimořádnými muzikantskými výkony (jak to ostatně účast na zmiňovaných "mistrech" dokládá) a smyslem pro určité "ozvláštnění" klasického modelu thrash metalu. A zde vlastně leží podstata celé tvorby Wolfram. Jestliže se v kapele sejde pětice výborných muzikantů, nemůže (tedy pardon, neměl by) být výsledek vůbec špatný. Ve Wolfram se právě takoví sešli, a tak si můžete rovnou desítku skladeb vychutnávat pěkně jednu po druhé. Jedno mají (snad krom instrumentálky Presto", jež je předělávkou části Vivaldiho "Čtvera ročních období", protože ta je přeci jenom o něčem jiném) všechny společné - ani v nejmenším nepostrádají onen správný energický náboj, neustále z nich čiší chuť kapely hrát jako o život a když dojde na sóla a vyhrávky, je to jednoduše takový malý zákusek pro ucho. Je určitě příjemným zjištěním, že thrash metal může mít i takovouhle tvář.

- LM -

Oficiální stránky Romana Krokuse Kříže: www.romankrokuskriz.cz

© Roman Krokus Kriz