Po rozpadu
tancovačkové sestavy, kde se vystřídalo mnoho hudebníku, si
sestavil prakticky svou kapelu a začali hrát vlastní věci.
To bylo koncem osmdesátých let, kdy jsme po takové krizi v
kapele s kytaristou Františkem Jordákem, který k nám, jen pro
zajímavost původně přišel jako zpěvák, začali spolu po dohodě
budovat novou kapelu s výhradně vlastní tvorbou. Původně jsme
chtěli hrát jen instrumentální muziku, ale lidi se nás pořád
ptali, kdy začneme zpívat, a tak jsme začali tvořit věci se
zpěvem. Ale instrumentální skladby jsme produkovali také.
Nemohu
si odpustit jednu osobní... jak vznikla přezdívka KROKUS...
napadají mne dvě verze, kapela a kytka ale možná je to celé
jinak
To už je tak hrozně dávno..... To bylo ještě v Prachaticích,
před vojnou, a vzniklo to tak, jestli si to tedy dobře pamatuju,
že jsem měl tričko, na kterém jsem měl vlastnoručně nastříkaný
nápis kapely Krokus (tehdy se opravdu taková trička koupit
nedala). Nějak se to uchytilo, a najednou mě spousta lidí znala
pouze jako Krokuse, a už mě to zůstalo. Dokonce se pamatuju, že
mě jednou někde po panelácích na sídlišti, kde jsem bydlel,
hledali a ptali se, kde bydlí Krokus.... Samozřejmě nikde žádný
Krokus, ani podle vizitek nebyl..... Potom mě snad našli podle
bot za dveřmi, a tak jsem se rozhodl, že si toto další jméno
ponechám. Od té doby jsem tedy Roman Krokus Kříž.
Po
nahrání několika demo kazet, které dnes patří k raritám, jste v
roce 1994 nahráli debutové CD SÁL ČASU a za mikrofonem se
objevila PAVLA KAPITANOVÁ
Pavla Kapitánová byla skvělá zpěvačka a skvělý člověk. Seznámili
jsme se asi v roce 1993 v Divadle ABC, kde jsem pracoval jako
kulisák, když Pavla dělala konkurz do muzikálu Pěna dní. A
protože jsme právě byli bez zpěváka, dohodli jsme se na
spolupráci s Pavlou a ve studiu Propast Petra Jandy jsme
natočili materiál na album Sál času. Dál jsme spolu ale už
nespolupracovali, protože Pavla byla přeci jenom hudebně někde
jinde. Čest její památce! (Pavla Kapitánová zahynula tragicky
při autonehodě v roce 2007).
Druhé CD
MISANTHROPE už bylo nahráno ve dvou verzích
Ano, nejdříve jsme ve studiu Hacienda Miloše Dodo Doležala
natočili českou verzi alba, a dohodli jsme se, že dopíšeme
anglické texty a uděláme i verzi nazpívanou anglicky, kterou
můžeme nabízet a propagovat i venku. U Miloše jsem potom ještě
natočil dvě alba. V roce 2000 CD Liars In A Second Skin a v roce
2003 CD No Redemption. Obě alba vyšla na CD u Leviathan records.
Objevily
jste se také na mnoha kompilacích
No ono jich zase tolik nebylo. Kytarista František Jordák se v
roce 1992 objevil na CD Czech Masters Of Rock Guitar co dělal
Petr Janda (BESTIA Records), jako kapela jsme se skladbami
Misantrop a Presto prezentovali na CD Creations From A Morbid
Society - part III u Taga records (1997) a já mám dvě skladby
Jumperlace a Presto na kompilačním CD Chamber Metal - Neo-classical
metal guitar u amerických Dwell records (2001).
Na
podiích nejste moc vidět, je to záměr? Ani média, myslím, vám a
nejen vám nevěnují pozornost...
Záměr to rozhodně nebyl a není. Většinou někdo chyběl... proto
se moc nehrálo. A v současné době Wolfram nehraje vůbec. Jen se
věnujeme studiové práci. Možná v budoucnu, se svými dvěma syny,
kteří se oba věnují hudbě, dám Wolfram opět dohromady i
koncertně. Starší Honza studuje na konzervatoři klasickou kytaru
a hraje na basu a bubny. Má s kamarádem z konzervatoře,
bubeníkem Matoušem Burešem, kapelu Rhytmic Acid Project, kde
hraje na basu. Dokonce si zahrál i na mém CD Silence na basu v
KrossovertureMetal Jam lll. Mladší syn hraje taky na klasickou i
elektrickou kytaru a mají spolu kapelu. No a ty média.... Nevím
proč o nás a jiných českých kapelách moc nepíšou a nehrajou nás.
Mají asi raději kapely, které jsou byť i z „horní dolní", ale z
USA..... |