Recenze na CD Misanthrope

Cover Misanthrope

Struggle
Wolfram - "Misanthrope"
     10 Tracks of Power Metal from the Czech Republic. First off the sound quality is top notch! Musicianship is definitely there, all these guys can play and I mean play! They're sound is Celtic Frost meets Iron Maiden. I enjoyed every track! I am not sure of availability so contact the below address for more information!

-Paul-

Spark č.4 1999
Wolfram - "Misanthrope"
     K poměrně méně známému (alespoň z mého hlediska) seskupení Wolfram se váže několik zajímavých informací. Předně kapela po svém vzniku v roce 1988 natočila několik originálních demosnímků, převážně s instrumentálními skladbami z nichž konkrétně "Závod s časem" kytaristy Františka Jordáka byl zařazen na album "Čeští mistři rockové kytary". Na přelomu roku 1994/95 natočil Wolfram ve studiu Propast projekt "Sál času", později vydaný vlastním nákladem. Na něm se pěvecky podílela i tehdy nastupující hvězda české rockové scény Pavla Kapitánová. A konečně, na úspěšném sampleru "Creations From A Morbid Society III" se kapela podílela dvěma skladbami, jež měly, mimo jiné, předznamenávat i novinkové album "Misanthrope". To ovšem vychází až v těchto dnech a teprve až teď představuje kapelu v celé její kráse. Tedy především v kráse thrashmetalové, jež je ovšem doplněna mimořádnými muzikantskými výkony (jak to ostatně účast na zmiňovaných "mistrech" dokládá) a smyslem pro určité "ozvláštnění" klasického modelu thrash metalu. A zde vlastně leží podstata celé tvorby Wolfram. Jestliže se v kapele sejde pětice výborných muzikantů, nemůže (tedy pardon, neměl by) být výsledek vůbec špatný. Ve Wolfram se právě takoví sešli, a tak si můžete rovnou desítku skladeb vychutnávat pěkně jednu po druhé. Jedno mají (snad krom instrumentálky Presto", jež je předělávkou části Vivaldiho "Čtvera ročních období", protože ta je přeci jenom o něčem jiném) všechny společné - ani v nejmenším nepostrádají onen správný energický náboj, neustále z nich čiší chuť kapely hrát jako o život a když dojde na sóla a vyhrávky, je to jednoduše takový malý zákusek pro ucho. Je určitě příjemným zjištěním, že thrash metal může mít i takovouhle tvář.
-LM-

Recenze ze Sparku č.4 1999 v jpg - zde.

Rock & Pop č.4 1999
Wolfram - "Misanthrope"
     Tahle nahrávka je vlastně druhým regulérním albem pražského Wolframu, které však stále marně čeká na svého vydavatele. A to je docela ostuda, poněvadž takhle nadupaný, instrumentálně s bravurou zvládnutý (to, co kapela umí, snad nejlépe ukázala v instrumentálce Presto neboli vypůjčeném motivu z Vivaldiho Čtvera ročních období) a všestranně nápaditý heavy/speed metal bez sebemenší příměsi obvyklé "tancovačkovitosti" tady v současnosti možná nikdo nedělá. Ano, muzika je to pro někoho překonaná - jenže pozor na novou, ze Skandinávie a Německa se blížící heavy revoluci.
-?-

Recenze z Rock & Popu č.4 1999 v jpg - zde.

Guardians Of Metal /Portugalsko/ srpen 1998
Wolfram - "Misanthrope"
     Wolfram je výborná heavy/powermetalová skupina z České republiky. Už pravidelně slýcháme metalové skupiny z této země, jsou na vysoké úrovni. Právě k takovým skupinám patří i Wolfram, jediný rozdíl je v tom, že se jí nepodařilo získat smlouvu na CD, a tak byla nucena riskovat a vydat CD na vlastní náklady. Jsem si jistý, že až Wolfram udělá dobrou reklamní kampaň na svoje CD a pošle nahrávky vydavatelům, smlouva na sebe nedá dlouho čekat a díky talentu a virtuozitě členů Wolframu se tak revival heavy a power metalu obohatí o další, skvělou etapu.
-Sergio Paulo-

Recenze z Guardians Of Metal /Portug./ srpen 1998 v jpg - zde.

Big Beng č.18 1998

Wolfram - "Misanthrope"
     Do Prahy situovaná pětice před několika měsíci pořídila druhé album Misantrop (dvě skladby naleznete i na třetím pokračování sampleru Creations From A Morbid Society), nedávno vše přenesla do angličtiny a nyní omezenou řadu vydává i na kompaktním disku. Oproti českému originálu obsahuje anglická verze jednu skladbu navíc. Jedná se o závěrečný, skoro sedmiminutový instrumentální jam, ve kterém se ke kapele přidal i Miloš Doležal a společně s vynikajícím kytaristou Františkem Jordákem rozehrál kytarovou symfonii par excellence. Skutečná chuťovka pro fajnšmekry. Mezi námi, ono vlastně celé album je určené právě pro ně. I když se jedná o heavy metal osmdesátých let, Wolfram jsou názorným příkladem, že nic není jen černobílé. Přestože se na desce podíleli tři baskytaristé a dva klávesisté, vše drží pohromadě jako by celé vystřihla dlouho sehraná parta. Pokud bychom měli novinku srovnat s debutem Sál času (1995), vyjde nám modernější a především tvrdší deska. Zpěvák Milan Fiala nasadil Lemmyho skorochraplák, a tak hlídá každou píseň pěkně na uzdě. Místy až moc. Proč trochu nepozměníš hlasový rejstřík, když na to máš?! Vítanou změnou je zařazení zpracování Čtvera ročních období pod názvem Presto. Hrátky s klasikou jsou vždy vděčné, tedy pokud na to kapela má. U Wolframu není o čem hovořit.
-Bohouš Němec-

Recenze z Big Bengu č.18 1998 v jpg - zde.

Metal Breath č.2 1998

Wolfram - "Misantrop" /česká verze/
     Boron, Wolfram, ... Která další kapela nalezne název v tabulce chemických prvků? Možná, že tato bude časem zcela obsazena, ale ať se tak děje pomalu a s rozvahou. "Vstup" do tohoto okruhu kapel se stává téměř prestižní záležitostí. Jednoduše řečeno, vedle vynikajícího Boronu tu máme další nadprůměrnou sběř. Pražský Wolfram mi dal vzpomenout na otázku, zda se heavy metal vrací či nikoliv. Po minimálně desítce poslechů tohoto propagačního CD se jasně přikláním k první vyřčené možnosti. Inteligentní heavy metal (místy skutečně příslovečně těžký) s adekvátními texty (těm je mimochodem nádherně rozumět) a povedeným vokálem Milana Fialy - který doplňují sbory - je instrumentálně dotažený (viz. četná plnohodnotná sóla) a zvukově značně nadprůměrný. Kvinteto nahrálo desetiskladbový materiál ve studiu Hacienda, a tak se jeho majitel, Miloš Doležal, neopomněl předvést v několika skladbách. Co se těchto jako celku týká, dostane vás každá něčím. Osobně jsem narazil na nejsilnější "feeling" u těchto písní: titulní vyostřené "Misantrop", následující barevné "Planeta R.K.K.", povznášející a úchvatné cover verze "Presto" (z cyklu Čtvero ročních dob) od Vivaldiho nebo "vyprávěné" "Dál se dej". Tato deska mě jednoduše dostala. Doufám, že se dočká svého oficiálního vydání a dostane se ke všem, které má šanci oslovit. Přeji si to, protože mám z této skupiny skutečnou radost!
-FBB-

Recenze z Metal Breath č.2 1998 v jpg - zde.

English version www.wolfram-metalmusic.zde.cz mailto:wolfram_metal@quick.cz mailto:wolframmetal@tiscali.cz Aktuálně Historie Wolfram je ... Discografie, MP3 Shop Fotogalerie Video Recenze Rozhovory Zpět Home Diskuze Ankety Návštěvní kniha Soutěž Kontakt Linky On-line chat To musíte vědět Adresář